Menu

Filter op
content
PONT Zorg&Sociaal

0

8 redenen voor wijkteams om te Twitteren

Twitter is een gratis internetdienst waarmee je in maximaal 140 tekens vertelt wat je nu aan het doen bent. Meer dan 2,6 miljoen Nederlanders zijn actief op Twitter. Hoe zit dat met wijkteams? Voor welke doeleinden kun je gebruikmaken van Twitter? In dit blog bespreekt Fawzi Salih 8 gebruikersdoeleinden.

7 september 2016

1. Nieuws
Op Twitter gaat nieuws razendsnel. Door relevante personen en organisaties in het sociaal domein te volgen ben je snel op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen.

2. Samenwerkingspartners
Veel samenwerkingspartners van het wijkteam zijn actief op Twitter. Het volgen van deze organisaties geef je inzicht in hun activiteiten.

3. Promotie
Twitter geeft je de mogelijkheden om eigen artikelen, blogs en activiteiten van het wijkteam onder de aandacht te brengen.

4. Inspiratie
Heb je even geen inspiratie? Twitter geeft je de kans om nieuwe inspiratie op te doen. Van goede artikelen, wetenswaardigheden tot leuke filmpjes.

5. Naamsbekendheid
Je kunt het wijkteams onder de aandacht brengen van je potentiële doelgroep en zo de bekendheid vergroten.

6. Helpdesk
Steeds meer organisaties hebben een webcare team. Handig voor de beantwoording van klantvragen. Waarom zou je burgers niet de mogelijkheid bieden om vragen te stellen aan het wijkteam.

7. Collega's vinden
Via Twitter kun je op zoek gaan naar nieuwe collega's voor het wijkteam. Plaats een tweet met de relevante hashtags of adverteer via een Twitter account met vacatures.

8. Tips & trucs
Op Twitter kun je snel en makkelijk een vraag stellen en antwoord krijgen. Zoek eens naar de hashtag #durftevragen.

Artikel delen

Reacties

Laat een reactie achter

U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.